söndag 19 februari 2012

Min störlista

Idag är det söndag, sista dagen på sportlovet och i morgon börjar jobbet igen. Som vanligt är det med en väldigt mixad känsla man existerar denna dag. Delvis känner man sorg att ledigheten redan är slut men delvis känner man att efter en mysig vecka  känns det helt OK att jobba imorgon Jag gillar mitt jobb. Det händer alltid något. Alla dagar är olika. Det är kul tycker jag. Inspirerande.

Men detta var egentligen inte alls det jag tänkte blogga om idag. Jag har fått höra att jag är för positiv i bloggen.  Att det låter så glatt i slutändan.  

Men det är precis så jag vill ha det i livet.  Det är den inställningen jag önskar att jag alltid kunde ha i alla negativa, mindre roliga situationer. Det är så jag önskar att jag alltid kunde känna. Även om det är skit så får man ändå se till att vända det till något positivt. Men det är ju inte alltid det enklaste. Det är lättare sagt än gjort. Och det finns vissa situationer som är svårare att vända till något positivt eller bortse från. Sådana har väl alla. Vissa störningsmoment som sitter fast i själen lite hårdare än andra. Så här kommer det nu -  saker/tillstånd/situationer som jag, helt personligen, har svårare att vända till något positivt.


1. Jag stör mig på folk som är negativa utan anledning eller snarare, som inte sätter saker i perspektiv. Som inte vill hitta lösningar. 
2. Jag är urstressad över det faktum att vi har minst tio saker som vi måste/ vill - göra - på/med - huset-  saker och att det är flera av dessa projekt vi inte klarar av att göra själva.
3. Jag stör mig på folk som inte kan se möjligheter i saker och ting. Som inte gör det bästa av det. ( Detta gäller stundtals även mig själv)
4. Jag stör mig på mig själv, när jag glömmer saker, när jag stressar upp mig och när jag vill mer än vad jag kan genomföra.
5. Min man som ibland, ganska ofta, måste kommentera saker för sakens skull. Det måste man inte. Man kan bara låta vissa saker vara. 
6. Att väga sig.
7. Jag gillar inte när saker inte blir gjorda.  
8.  Jag är inte speciellt förtjust i torsk med äggsås. Eller krämbullar. Eller gräddtårta. 
9. Löpträning. Jag säger inget mer.
10. Oflexibilitet. 

Så, inte bara glatt alltså. Inte bara positivt.

Men hur kul är det??? Det värsta är att skulle jag sitta här och krama ur mer,  skulle jag lätt komma på fler saker. 

Men hur glad blir man av det? Inte ett dugg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar