måndag 12 september 2011

Höstigare entré än planerat

Döm om min förvåning när vi kom hem idag och jag upptäckte att vår höstentré bjöd på mer höstinslag än vad som fixats! Medan barnen som vanligt rusade till hallonen och jag försökte manövrera tusen väskor, hjälmar, kasse med äpplen och posten upptäckte jag en vit plupp i hortensian. Å, en överraskning eller kankse en boll som barnen lagt dit som lite extra dekorations  kanske ;-)  tänkte jag lite glatt. Men så tittade jag lite närmare och - en vit flugsvamp!!! Ett ståtligt exemplar som vuxit sig mycket elegant bland hortensia, plättar i luften och murgröna. Där skulle den vara tyckte den. Att vi inte sett den då!? Jag fixade ju där i går! Men nej då. 

Så här går vi in för det, vi har inte bara höstiga blommor vid vår ingång, vi odlar också svamp. Det gäller ju att lägga ribban högt - ska det vara hösttema så ska det.... ;-) Hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar