söndag 15 april 2012

Avbockning på listan

Jag är en list-människa. Jag gillar listor. Väldigt mycket. Listor skapar lugn för mig, utan en lista kan jag däremot känna mig stressad, lite svävandes i det blå utan kontroll på vad som ska bli gjort. I det läget, det svävande, känns det som att jag har massor att göra, det är då jag känner mig som mest stressad. Men så fort jag fått gjort en lista så känns det helt plötsligt OK. All stress blir som bortblåst. Då kan jag, i samma sekund som listan är gjord,  rangordna, välja bort eller skjuta vissa saker för framtiden. 

Lite nojjigt men det funkar för mig. Mitt sätt att få saker genomförda och samtidigt fixa det utan stress och press. 

Min man gillar det inte. Inte alls. Inte ett dugg. Han kör lite mer med "hatte-fnatt-metoden", lite här och lite där och lite kris i sista sekund när han kommer på att "shit-nu-är det- dax". Det gillar inte jag. Inte alls. Inte ett dugg. Men vi låter varandra vara, nästan i alla fall,  tjatar lite på varandra men kompromissar. Saker blir gjorda och vi har mysigt när vi gör det.  Dessutom bäst av allt, jag kan bocka av på min lista.....;-)



I HELGEN HAR VI FÅTT GJORT FÖLJANDE I TRÄDGÅRDEN

  • Räcke till trappen  ( med hjälp av min duktige pappa)
  • Klippt ner häcken en halvmeter ( nu ser vi ut)
  • Rensat i hela häcken  ( hörntomt tar tid alltså...)
  • Rensat i rosenland+ fixat stupröret därvid ( nu rinner vattnet rätt)
  • Vårklippt lagerhägg ( som alltid trots övertäckning blir lite brun och ful)
  • Kört bort två fulla lass till Värmeverket 
  • Planerat för markstensläggning ( nu är det dax!!!)



RÄCKE, HÄCK, STUPRÖR &  FÖRBEREDELSE FÖR MARKSTEN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar