tisdag 24 april 2012

Backsippor och lugnare tempo


Idag känns det bättre. Mycket bättre. Inte för att jag hade en dålig dag i går, snarare en "dax-att-tänka-över-saker-och-ting-dag". Så det hade jag. 

Man behöver sådana dagar, dagar när man bara säger stopp en liten stund och tänker efter lite. Hur man har det, hur man lägger upp saker och ting och hur man väljer.

Mitt problem, om man nu kan kalla det problem, är att jag tror att jag kan hinna allt. Och lite till helst. För det är ju så roligt. Man känner att man lever. Tills man bara inser att man bara rusar på och man känner att man inte riktigt hinner med. Då är det dax för STOPP. Stopp och tänk efter. Det har jag gjort nu och kom fram till att det räcker om man hinner lagom mycket. Man får gjort mycket kul ändå.  Så fr o m nu ska jag bli bättre på att stanna upp, säga nej  (inte bara till folk och saker utan främst till mig själv) och "lukta på blommorna".  

Idag tittade jag lite extra på vår söta backsippa, en sådan jag köpte och hade i en vårplantering i kruka, som jag sedan satte ner i jorden på ett inte så smickrande ställe.  Den har blommat fint där men man såg den inte, så nu har jag flyttat fram den så att vi kan njuta lite mer. 

För det är det som gäller nu, mer njutning. ;-)

Skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar