söndag 15 april 2012

Man är aldrig ensam

Jag är inte ofta ensam. Med man, barn och ett jobb som till största delen innebär möte med människor, så är man inte mycket ensam. Det gillar jag. 

Men man har sina små stunder när man behöver vara lite ensam och strosa runt för sig själv, ensam med sina tankar. Att vandra runt i trädgården och studera växternas olika framsteg är ett sådant läge, då är det skönt att vara ensam. När man sedan dessutom vill fotografera är det ännu viktigare att få vara lite ifred, några minuter i alla fall. Men det är jag inte längre det heller. Vår katt Elsa måste ju ha koll på vad man gör. Hur skulle det gå annars? ;-)

Helst ska hon vara mitt i, precis just där jag ska fota. Det blir ju så bra blombilder då eller hur!

Idag ska Elsa kastreras, efter två löpperioder med jamande nätterna i ända så är det dax.  Strax ska jag åka in med henne till "kattdoktorn". 



VAR DET NÅGOT SPÄNNANDE HÄR  ELLER?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar