onsdag 6 juni 2012

Nationaldag

Kunde en nationaldag bli bättre? En ledig dag mitt i veckan, strålande sol och en lunchpicknick i det gröna med fam W och fam S. Först strosa omkring under det skira ljusgröna bladverken och blommande ramslök för att sedan breda ut sig på en picknickfilt i solen för att luncha -  det är njutning och avkoppling. 

Dagen till ära har jag också ätit min första Ben & Jerry-glass. En chokladhistoria med en himla massa nötter. Det var ju inte alls gott.... inte alls..... Så har man fått en ny last då... perfekt till sommaren... tur.... ;-)

Nationaldagen avslutades med en cykelpromenad och grillkväll hemma i trädgården.  Det är lillasyster som har cykelträning - stopp och start-träning ska man väl säga nu, cyklingen går finemang utan stödhjul, men det är det där med att stoppa och starta... Men det är bara att träna på och nu har fröken bestämt sig att vi snart ska cykla tillsammans till mormor och morfar så då är det bara att öva.   

En helt underbar dag. Och nu har jag beställt lite pocketböcker - sommarlovet - jag är redo! 


PICKNICK PÅ KINNEKULLE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar