onsdag 13 juni 2012

Sommarlovet är nära




























Sommarlovet är närmar sig med stormsteg. Att det är mycket nu det sista är inget nytt, att avsluta ett läsår  och samtidigt börja planera ett nytt tar tid. Men det är en del av charmen med mitt jobb och den känslan jag hade idag när jag körde hem på seneftermiddagen är en av de bättre känslorna. Känslan av att vara klar. Eller i alla fall så klar som man nu kan bli. 

Har jobbat lite längre denna veckan för att hinna klart och bli klar med allt. Betyg, utvärderingar, organisation av viktiga papper och dokumentation av diverse slag. Och idag började bitarna falla på plats. Känslan av att avsluta saker och ting och att vara färdig är helt ljuvlig. Nu är det bara lite småfix kvar. Hela kroppen fylls av sinnesro och lugn.  

Denna känsla av lugn och harmoni ska jag nu försöka bibehålla den kommande framtiden. Vi har bara en massa roligheter inplanerat och dessutom har jag en helt fantastisk hög med böcker som jag äntligen ska få ro att läsa. Jag älskar att läsa böcker, men i perioder hittar jag inte ro att läsa. Men nu så.  Det bästa av allt är att nu delar jag lässtunderna med storebror som också kommit på njutningen med att sitta och läsa. Han har dock inte ro att sitta lika länge men en stund i alla fall. Det är väldigt mysigt. 

Längtar något enormt efter tid att bara skrota runt, vara tillsammans, slippa tjata om tider som ska passas,  och ta dagen som den kommer. Men vänta... det får vi ju snart... riktigt snart! Bara några dagar kvar. Sedan - sommarlov!

1 kommentar:

  1. Ja det har varit ett spännande år med mycket nytt, vilket innebär mycket arbete. Men nu kommer belöningen och är det inte konstigt, den kommer alltid när man känner att man inte skulle orkat en dag till.
    Så ha ett underbart sommarlov, fyll på i orkenbägaren så det riktigt rinner över.
    Ha en riktigt bra sommar
    Kram
    Gittan

    SvaraRadera