måndag 18 juni 2012

Bullar, lejonkuddar & vimplar på rad


Idag har vi hunnit med massor. Fast vi tagit det lugnt. Hur lugnt som helst. Vi har dessutom haft hur mysigt som helst.

När vi i slutet av förra veckan upptäckte att den första dagen på sommarlovet skulle bli en regnig, grå dag bestämde vi oss för att baka bullar. Bullar är ju aldrig fel i picknicktider. Bullar är väl aldrig fel någon gång på året, men såhär på sommarlovet är det extra rätt. Dessutom är ett bullbak väldigt roligt att göra tillsammans, så bullar blev det, dubbel sats. Nu är vi redo för utflykt!

Med regnet duggandes utanför kom tyger och symaskin fram på eftermiddagen. Kreativiteten flödade i barnens saxar och små, specialkuddar till bilen syddes. Söta som bara den. Jag själv fick äntligen gjort något som jag velat göra länge men som bara inte har blivit av - vimplar på rad. En kul detalj att ha på kalas eller andra skojiga tillställningar. Med god hjälp av barnen har vi nu 21 stycken vimplar som ligger på storarumsgolvet och väntar på att blir fastsydda på ett band. Kantband måste först inhandlas så det får bli imorgon.

Som pricken över i:t har jag lyckats ta mig igenom årets andra joggingrunda. Inte min grej men ganska skönt och avkopplande -  och det, det är min grej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar