torsdag 14 april 2011

Allt om trädgård...

..dunsade ner i min brevlåda igår. Å vad man blir sugen! Så efter min lilla shoppinghelg så får det bli trädgårdspyssel. På söndag blir det odling, rensning och plantering av vårblommor. Ser fram emot att besöka vår handelsträdgård som har ett fantastiskt utbud och som är en underbar miljö att vistas i. Problemet är bara att man ofta får med sig mer än vad man tänkt sig...

I år ska jag köpa höstsilverax. Det står på toppen av min perennönskelista i år. Se Actaea simplex 'Atropurpurea' | Odlarglädjen

Till dess får vi njuta av godingarna trädgården...Först och främst måste jag visa en av mina vårfavvisar (som jag visat tidigare) vars blomma visar sig mer och mer, lila bollviva. Sen självklart daggkåpan, som man nästan kan se hur den växer varje dag. Sen alla dessa vackra knoppar på träd och buskar. Och sist men inte minst pärlhyacinter så söta!

TJUSIG BOLLVIVA



KRAFTFULL DAGGKÅPA



 PAMPIGA SYRENKNOPPAR




SÖTA PÄRLHYACINTER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar