tisdag 12 april 2011

Ska nog fjäska för mamma

Behöver sy upp mina gardiner idag. 

Jag och symaskinen är väl egentligen inte precis ovänner men ja, jag har bättre kompisar helt enkelt. Varje gång det ska sys något så känner jag en inre stress... Å inte blir det  bättre då min mamma är jätteduktig på att sy och dessutom, svisch, svusch så är det klart... när hon syr alltså...! 

Har vid otaliga gånger sytt själv men den inre stressen vill inte ge med sig, även om jag faktiskt anser att jag blivit bättre på det.... Min kära mamma har också försökt med alla metoder -  pepptalk, sylektioner, systöd, hot (den värsta sorten, "du är stor nu, Erica och tänk om du inte hade mig...") och tvång (Nej Erica du fixar det själv nu!) ;-)  men faktum kvarstår, hon är bäst på det OCH det går görfort!

Så min bästa mamma;

Jag lovar, jag ska fortsätta att försöka bekämpa den inre stressen men snälla gulliga mamma, idag kan du väl komma och hjälpa din dotter som är i nöd...    ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar