onsdag 27 april 2011

Klassisk dialog kring "tom" garderob

Insåg snabbt att jag och min käre make hade en urklassisk dialog denna morgon. (Fenomenet att man faktiskt har de där dialogerna som alla skojar om är ju också rätt intressant...) :

Jag:   - Jag har INGENTING  i min garderob, jag har banne mig inget att ta på mig! 
Maken:  - Va, jo, men kolla det ligger ju massor av grejer här...
J:  - Ja men hur kul är de då?
M:  - Du var ju precis i Göteborg med A o L, då köpte du ju grejer... 
         Varför köper du sån´t som du inte vill ha då?

Ja, det kan man fråga sig? 

Visserligen så köpte jag några söta blusar och leggings men det känns fortfarande inte "bra" i garderoben. Vad är det som göra att när man ska handla så hittar man aldrig något? Eller att det på något konstigt vis ändå "fattas" kläder i garderoben?

Önskar också ibland att jag hade modet att bara röja ut  alla de där  tröjorna som man ledsnat på, som tappat passformen, som man inte trivs i eller som inte riktigt passar till något.  Men så tänker man att rätt som det är kommer man på att den visst funkar.  Eller att just den tröjan som man slängde i ett av sina sådana där röj ( de gånger man lyckats samla lite mod...)  är just precis den man vill ha på sig idag. 

Snacka om I-lands problem...


Men, men, faktum kvarstår, det är faktiskt tomt i min garderob...;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar