tisdag 19 april 2011

Kvällspromenad/cykeltur

Idag har lillkusin varit här och vi har gosat med lillan ( 7 veckor gammal) nästan hela dagen. Mysigt värre! Det är så roligt nu när de kommer upp i en ålder så att de är lite mer "med". Det finns inte mycket som går upp mot ett bebissmile! 

Då pappa jobbar sent tog barnen och jag en cykeltur/promenad. Turen gick till lekplatsen och sedan till skogen för lite vitsippeplockning. Man förundras över hur långt våren redan kommit, bara på några dagar har björklöven slagit ut och det blommar lite här och där. Å visst är det underbart med ljuset, man känner sig helt enkelt levande igen.  Charmigaste på kvällsturen var nog, trots allt det vackra i naturen,  lillasysters kommentar;  "mamma, jag älskar vitblommorna, om jag är ledsen någon gång kan du ge mig sånna så blir jag glad igen!" 




ÄLSKVÄRDA "VITBLOMMOR"



3 kommentarer:

  1. ÅÅ lillpluttan, hon är så gossig=)Härlig kommentar. Tack så mycket för idag, kan inte vara lätt när en förvirrad, ammande lillasyster kommer på besök. Lillkussen här är helt slut, jobbigt att gymma hela dagen=)Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysigt fin blogg du har!
    Tack för titten inne hos mig.

    Ha en fin påsk!

    SvaraRadera
  3. Tack! Härlig påsk till er med!

    SvaraRadera