onsdag 20 april 2011

Trädgårdsrapport

 Med sådan här härlig påskvärme utvecklas växterna så att man nästan kan se det med blotta ögat. Se bara på det vita löjtnantshjärtat och nepetan som jag visat tidigare. Och kanske kommer ni ihåg pärlhyacinten och tulpanknopparna som bröt sig upp ur marken, nu står de här i blom. (Tulpanen är nästan på g...) Syrenknopparna börjar nu visa sina små pärliga blomknoppar och bollvivan... visst är den helt underbart söt... ("nähä, det är nog ingen som vid det här laget förstått att jag är förtjust i den... ;-) ) Och sist i dagens trädgårdsrapport, luddiga, mjuka backsippan... visst blir man "gossesjuk"? 


NEPETA PÅ G OCH VIT LÖJNANT



SÖTA PÄRLOR OCH STARK TULPAN



BRISTANDE SYRENKNOPP OCH STRÅLANDE BOLLVIVA



GOSSIGA BACKSIPPOR

3 kommentarer:

  1. Gokväll! Tänkte på dig, fru Tjusan när jag gick i min trädgård och "gôttade" mig. Dina daggkåpeplantor har kommit en bra bit på väg, även i min något blåsigare trädgård. Daggkåpan är så fin!

    SvaraRadera
  2. Låter perfekt! Det finns mer här att hämta! ;-)

    kram

    SvaraRadera
  3. Syster yster, nu när vi kommer att ha en trädgård,liten men "naggande god" så får du ge mig en hjälpande hand. PoK

    SvaraRadera