tisdag 7 juni 2011

Man blir djup efter en härlig försommarpromenad med god vän

Idag hamnade ja i en situation där jag förväntades säga några visdomsord, eller snarare goda råd för framtiden. Hmm, först blev jag lite ställd men efter kort eftertanke valde jag den fras som jag oftast försöker (märk försöker) leva efter –    Det blir aldrig bättre eller roligare än vad man gör det till.


Det här kan man fundera mycket kring men jag tror att man måste själv ta ansvar för hur roligt och hur mycket upplevelser man har i sitt liv. Det måste passa en själv och ens livsstil men någonstans är man alltid i slutändan sin egen lyckas smed. Man får det inte roligare än vad man gör det till.

Självklart ska vi hjälpas åt och stötta varandra. Självklart behöver man då och då bara ”klaga av sig lite”, lite gött gnäll, men sedan så är det återigen upp till en själv.

Alla andra runtomkring en, kan bara finnas där för en, precis som man ”bara” kan finnas där för alla andra. Men man är främst sin egen lyckas smed, utefter sina egna önskemål, utefter den utgångspunkt man har i livet just här där man lever. Oavsett om man är på topp eller i en svacka.

Och man ska ha roligt - livet är för kort.

Lite lustigt ramlade jag nu ikväll över ett "nytt" visdomsord eller fras av P O Enqvist som passar perfekt. Enkla men tänkvärda ord, som på något vis har samma andemening som mitt tidigare motto. Men likväl tänkvärda: 

”En dag dör vi,
Men alla andra dagar lever vi.”







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar