tisdag 14 juni 2011

Hektiska intensiva period

E

Alltså denna perioden på mitt jobb är som en explosion eller det kanske är lite att ta i men i alla fall -  allt på en gång. Fixa det och det, skriva in betyg, rätta, bedömma, möten inför hösten med en den ena än den andra, köpa presenter, planera olika aktiviteter , papper hit och papper dit.... osv osv


Å likadant är det privat -  planering av skolaktiviteter och fritid, hämta- lämna på olika grejer,  midsommar som vi ska ha hemma hos oss, symöte, klassträffar, kläder och presenter till dop ( Lycka!! Vi har fått äran att vara faddrar!!! puss! ), kläder till skolavslutning, presenter.... osv osv....

Och jag yrar runt och pratar i nattmössan....

Det värsta av allt är att trots att jag somnar som en stock kl. 20.30 så ÄLSKAR JAG DET! ( känns faktiskt ganska skrämmande att erkänna det, antagligen är man knäpp...)  

SEN, mycket snart,  kommer jag ligga som en platt fisk på en strand eller klippa någonstans. Hm... Låter troligt med en fyråring och sjuåring hemma và nä, kankse inte, men vi kommer ta dagen som den kommer i alla fall..... Så får det ha sin charm. 

Allt har sin tid men tills dess -  lite ös till....  Snart sommarlov!  ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar