fredag 16 december 2011

Barnens granar

Lillasyster och jag har varit hemma idag. Förkylning har stormat runt i vår familj ett tag nu och idag var det ingen lämplig dag alls att gå till dagis för lillan. Så vi har varit hemma. Pusslat och städat. Gjort huset fint inför julen och för granens intåg denna kväll.  Även om näsan rinner och orken inte är den vanliga har det varit en väldigt skön dag.

Ikväll blir det granpyntning och julmat. Mys vid brasan, julmusik, Aladdinask och glögg. Julmaxat. En av de bästa kvällarna på året. Medan jag sitter här och bloggar lite lagar C Jansson och steker prinskorv. ( Det låter lugnare än vad det är, han är lite lätt irriterad att jag inte dukar... så det ska jag göra nu, så fort jag är klar...;-) ) Barnen springer runt i lyckorus och plockar fram varenda tomte de kan hitta.

Tänkte bara visa barnens pyntade smågranar. Den stora visar jag senare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar