söndag 3 juli 2011

Längs med strandkanten

Riktigt söndagsstrosande har vi ägnat oss åt idag. Skön promenad längs med strandkanten i Ystad eller snarare, i Sandskogen som det heter. Självklart blev det  också lite lek vid strandkanten men vi aktade oss noga för att inte komma för nära det endast 12 gradiga havet. Sådan värme är det inte som kräver en sådan nedkylning, så det blev inget bad idag. 

Vi åt lunch på Fritidsbaren. Ett riktigt charmigt ställe med de godaste köttbullarna men som nog främst är känt för sina fantastiska wienerbröd. ( Inte speciellt nyttiga men å så goda. T o m jag som inte gillar wienerbröd, jag är mer kanelbulletjej, gillar dessa.) I riktigt god söndagsanda var det ett storband där och spelade somriga låtar inför en publik som precis som man väntat sig drack kaffe och åt wienerbröd. Mysigt!

Härliga härliga sommarlov och semester!!!! ( Har jag sagt det förut? ;-) 


VYER FRÅN STRANDPROMENADEN



FRITIDSBAREN MED DE GODA WIENERBRÖDEN



PAPPA & STOREBROR VID STRANDKANTEN



FANTASTISKT BLOMSTERLIV PÅ ÖSTERLEN
( någon som vet dess namn?)


4 kommentarer:

  1. Fina bilder! :) Vad har du för kamera?

    SvaraRadera
  2. Tack det var gulligt!

    Jag kan tyvärr inte stoltsera med någon värsting kamera, jag har en liten vanlig Canon...

    Är ny i branschen ;-)

    Erica

    SvaraRadera
  3. Systemkamera? :)

    SvaraRadera
  4. Nej en en vanlig digital.

    Hoppas på en bättre snart, födelsedag närmar sig...;-)

    SvaraRadera