lördag 8 oktober 2011

Igår chock idag nöjd


Igår när vi kom hem kom vi hem till ett hus med tegel på taket.


Jag trodde jag var beredd på att få ett "nytt" hus men det var jag inte. Fick världens "åh, herregud, blev det bra eller blev det fult eller vad har vi gjort - hjälp"- panik. Hjärtklappning. Ja, jag skojar inte. Å snacka om snuskigt I-landsproblem men ändå. Så reagerade jag.

Men idag känns det inte alls så. Idag känns det bara härligt och det känns som att det kommer bli bra.
Men det är coolt, ett nytt hus liksom.

Annars fixar vi och trixar inför morgondagens födelsedag. Man tror alltid att man ska hinna så mycket en ledig dag men tiden går. Men det är gött att inte behöva stressa. Det är väl det som är huvudsaken när det är helg. Det får ta den tid det tar. Eller nästan i alla fall...

Skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar