måndag 31 oktober 2011

Mörkret kryper in och den nya vinden är full

Igår gick man runt med en lyxig känsla över att man fått en timme extra. Dagen kändes enormt låååång och man hann precis hur mycket som helst. Vi hade storrensning i garaget, jag och min hamster, eller förlåt, min man menar jag....

Han är en samlare, speciellt av brädor. Det finns inga längder eller varianter som kan vara fel.
Till vad  - kan man då fråga. Till allt -  är svaret.

Det kan vara bra att ha.


Hm säger jag som gillar att slänga sånt som man inte behöver.

OK, OK, det finns stunder då man kanske helt plötsligt behöver en viss typ av brädbit, men ändå säger jag bara..... Om jag ska vara helt ärlig så är det minst hälften som bara legat där i garaget,  samlat damm och tagit plats i sju år.... Men min röst är uppenbarligen stum och ändå mer ovärd har min åsikt kring just detta samlande blivit sedan vi fått en stor ny vind ovanför garaget. Förstå hur mycket plats att spara brädor på!!! Det är ju helt fantastiskt!        Eller hur....

Men en sak har jag lärt mig, man får välja sina fighter och denna låter jag bli. Han får ha sina brädor.

Nu slipper jag krocka med dem och få dem i huvudet varje gång jag går in i garaget i alla fall... Och den nya vinden är redan full.






1 kommentar: