söndag 22 januari 2012

Lugn dag...trodde jag....

Gick upp imorse, hyfsat pigg efter en skön hemmalördagskväll, och trodde att jag hade en skön lugn dag framför mig. Lillan har feber vilket innebär mys. Läsa en bok, spela lite spel, se någon film med barnen och ev komma ut en sväng för  en promenad... ja ni vet. Trodde jag ja...

Vi bor i ett hus med fyra olika våningar kan man säga, det låter mer än vad det är, men i alla fall. Lite funkisaktigt hus med olika halvplan. Ett med kök och stora rum, ett med 3 sovrum, ett med gillestuga/tv-rum och sist källaren med dusch/bastu, tvättstuga, förråd och ett stort allrum. Detta allrum brukar vi använda som gästrum/kontor/discorum men på senare tid har spisen flyttat ner ( barnens alltså...) och nu senast - alla utklädningskläder. Det har blivit ett helt "hus" där nere kan man väl säga.... Det vi märkt är att det är dåligt isolerat upp vilket gör att man hör det mesta. Dessutom nu när barnen blivit större har vi börjat märka ett visst behov av ytterligare en TV....

Så vi har börjat fundera på att fixa till källaren. Dessutom finns där en otymplig platsbyggd garderob, som visst kan vara bra, men det gäller inte den här. Det här är snarare en kasta-in-grejer-garderob.... Grejer = skor och väskor.... Inte bra. 

Detta har vi funderat på. Inte tagit beslut om när vi ska börja renovera. Trodde jag.... 

Vid tio ropade jag på C för att vi skulle ta lite snack om dagen... hittade honom i källaren...där han börjat fixa...

Så nu är projektet i gång. Garderoben är nu borta. Rummet är kalt. 

Det var den myssöndagen, fast ärligt, det är rätt kul att vara igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar