söndag 1 januari 2012

Nyårsdukning och gott nytt

GOTT NYTT ÅR!!!

Ett nytt år. Hoppas alla hade en lyckad nyår, det hade vi. Med råge. Det var vår tur att ha nyårsafton så gårdagen gick till stor del åt åt fixande, eller nja, nu ljuger jag faktiskt, mycket var redan gjort i fredags. Igår var det mest finputsning. Den mesta laddningen inför nyårsfesten gjordes faktiskt på skridskor. Känns lite roligt att göra något annat än bara fixa på nyårsafton. Så skridskor blev det enligt barnens önskemål. Det var kul. 

Men efter skridskor, promenad och bastu startade kalaset klockan 17. Vi har ett väldigt trevligt koncept med våra vänner, alla ansvarar för var sin rätt med tillhörande dryck  Kvällen inleddes med snittar  och nyårsGT à la senaste Buffé, sedan Blåmusselsoppa med saffranskräm till förrätt. Till huvudrätt Ankbröst med potatis o rotfrukter med balsamsås med färska fikon. Middagen avslutades med Rocky road de luxe med hjorton. Vid tolvslaget - champagne och chokladdoppad frukt och till efterfesten, ostbricka. Kvällen fylldes också av mycket lekar och dans. Klockan 05.00 kom vi i säng. Så idag har vi varit aningens möra. Men vilken kväll vi hade!!! Hur kul som helst! Stor kram till er som var med!!!!

Turligt nog, denna slöa regntunga dag,  var vi bjudna på  middag hos mamma och pappa kl. 16.00.  Så gott och skönt. Nu är vi hemma igen och nu hör jag TV-soffan kalla på mig... Men innan jag dyker ner tänkte jag visa er nyårsdukningen. Gott nytt alla!


NYÅRSDUKNING 2011


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar