torsdag 26 januari 2012

Tanten

Har de senaste två dagarna haft två tantupplevelser i mitt liv. Så nu är det dax. Den äldre damen i mig börjar titta fram....

UPPLEVELSE 1.

Igår på spinningen började jag helt plötsligt störa mig på att volymen var för hög. Kunde knappt cykla, det enda jag tänkte på var dunket i öronen och min stackars hörsel... Lite försiktigt sökte jag stöd i min  10 år yngre cykelgranne genom att fråga " tycker inte du att det är lite högt?" Hon svarade "nehe, det tänker jag inte på..."   

Hm...tant.

UPPLEVELSE 2

Under lektionen idag skulle jag studsa ner från min stol vid katedern och hugg! Sträck i ryggen! Fick hålla mig i bordskanten för att på så vis försiktigt sträcka ut ryggen igen...

Vad säger man?  "Man blir inte äldre än vad man gör sig till ????" 

Oj oj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar