måndag 18 juli 2011

Igår kände jag mig deppig

Jag kände mig håglös. Kände mig otacksam och tramsig. Men idag känns det betydligt bättre.

Maken började jobba igår igen efter tre veckors semester ihop. Och jag och barnen har nu två veckor ensamma ihop innan vi alla fyra har två veckors ledighet till ihop så SE! töntigt och absolut ingen anledning att deppa. Nej, jag vet, jag vet, men det kändes så.

Kändes som att jaha, nu var sommaren slut då. Och det ska bara regna enligt väderprognoserna  (som jag egentligen lovat mig själv tidigare i sommar att jag absolut skulle sluta titta på för de stämmer aldrig riktigt i alla fall) och ja, det kändes bara lite tråkigt helt enkelt.

Men nu känns det bättre, tisdagar har tendens att göra det. Då är man igång liksom. Och solen skiner så som en riktig sommarmorgon kan vi, jag och mina två godingar,  sitta på trappen och äta frukost.

Idag känns det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar