onsdag 13 juli 2011

Ro i själen

Det är inte mycket som ger mig så mycket ro i själen som att strosa runt i trädgården en ljus sommarkväll och plocka in färska blommor.

Lillan fyller år i morgon, så idag har vi fixat o grejat så det ska se fint ut till hennes födelsedag. Det sista jag nu gör är att plocka in färska blommor. Mycket blommor ska det vara inne, det ska kännas överallt att det är sommar. Och å, vad jag älskar det. 

Inte ens det faktum att  min man nu odlar tomater överallt i vår trädgård, vårt rosland är nu fyllt av tomatplantor, stör den underbara avslappnade känsla jag får i kroppen vid blomplockning.  OK, det är hans trädgård också och ja, det är bara att gilla läget men....precis men.... det känns inte riktigt bra. 

Men det är väl bäst att jag håller tyst, tomater är en annan passion  i mitt liv så, OK. 


TOMATER OCH ROSOR I EN HÄRLIG MIX ?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar