onsdag 11 maj 2011

Hann precis fota innan regnet kom

Nu var det länge sedan jag skrev och visade något från trädgården, har varit uppfylld av resan och av en himla massa jobb det sista.  Dessutom har jag i kväll fått gjort något som hängt över mig länge, jag har sytt upp storebrorsans alla jeans med hål på knäna till shorts/knickers... Ni kanske kommer ihåg min relation till symaskinen... det är en något ångestfylld och krystad relation om man säger så... utan att överdriva... Men nu så har killen fem par nya knickers att slita på... ( oturligt nog hittade jag två par till som kunde sytts upp i garderoben...så lätt slapp man inte den ångesten...hmm... En annan sak att reflektera kring att det var  SJU par fina jeans som slitits hål på...)

Tillbaka till trädgården. Just nu finns det massor att förundras och njuta av i trädgården, tulpaner, ädelsyren och alla små pigga skott i trädgårdslandet. Men sötast just nu är nog pelarprydnaskörsbäret som vi fick i bröllopspresent för fem år!! sedan av mina kära kollegor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar