torsdag 26 maj 2011

Min käre makes favorit


Trädgårdslandet. Helt klart makens skötebarn i trädgården. Visst älskar vi alla landet som är fyllt av jordgubbar, potatis, rödbetor, zucchini, örter, blommor mm. Men det är ändå han som ömmar mest för det.

Antagligen ligger det i hans gener, hela hans barndomshems baksida på ca 200 kvm är ett odling ( kanske mer?). Även om jag vet att barnens farmor också gillar deras trädgårdsland så är det nog främst farfars hjärtebarn. Och om jag inte minns fel så var det likadant i generationen innan. 

Så här långt har det kommit i vårt land nu. Det ni ser på bilderna är potatis, jordgubbar, gräslök, timjan 1 sparris, sallad, zucchini, kronärtskocka och bondböna.

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har det...kom gärna och rensa i mina land:)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara tur att man kan beskära bilder... ;-)

    Fast han är rätt noga med sitt land det ska jag inte sticka under stolen med.

    Kul att du tittade in!
    kram
    Erica

    SvaraRadera