torsdag 19 maj 2011

Tjusigast i trädgården...





























...och den som doftar ljuvligast just nu är nog Ädelsyrenen. Den har varit rätt seg måste jag säga, vi har haft den i säkert fem år nu och visst har den blommat men busken har varit ganska tråkig. 

Men inte nu längre, den som väntar på något gott... ( som jag kanske nämnt tidigare så är det inte min starka sida... men jag övar och lär mig... lite ibland....). Har klippt i den och gjort allt enligt konstens regler men ibland får man faktiskt bara låta tiden ha sin verkan.  Å se vilka vackra underbart vita blommor  ädelsyrenen har i år! 

Busken är dock inte så stor än så vi får njuta av den på plats. "Problemet" vi har hemma är hon "kjol"-tjejen ;-)  som också går under benämningen "blomsterflickan" hemma. Denna lilla "blomsterflicka" plockar alla fina blommor hon ser hela tiden... Men än så läge har hon inte rört ädelsyrenen... 

Hmmm... 

OK jag ska vara ärlig... det har jag... jag var tvungen att ta in en kvist till köket.... en liten bara... det gör väl inget? 

( Undrar vem lillan brås på...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar