söndag 22 maj 2011

Njutningen av att ha lite egentid

Sitter här i ett alldeles tyst hus, de enda ljud som hörs är lite fågelkvitter utifrån. Killarna är ute på en cykeltur och lillasyster är på sitt andra kalas denna helgen. Ganska skönt, trodde nog aldrig att jag skulle njuta så av tystnaden. Jag gillar ljud, men ibland är det som att man behöver tystnaden för att höra vad man tänker. Väldigt filosofiskt... men ändå så sant. 

Innan barnen så vet jag att vi satt på jobbet och pratade om vad man skulle göra om vi fick en ledig dag. Då sa en av mina kollegor, som då hade småbarn, att då skulle hon bara lägga sig i soffan, hemma och njuta av tystnaden och läsa en bok. Då tänkte jag hur kul låter det, det måste ju finnas roligare saker som man kan välja att göra men nu förstår jag  precis vad hon menar. Ibland är det skönt att bara vara ensam hemma i sitt hus. Ibland behöver man bara umgås med sig själv för att tänka över sig själv och sitt liv lite. Så det gör jag nu, en liten tyst timme, innan mitt härliga liv drar igång igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar