tisdag 24 maj 2011

Rapport från baksidan

Det tog en liten stund innan jag kunde fixa i ordning de bilder jag tidigare utlovade. Kvällsbad och nattning tar sin tid. Dessutom har jag fått lite energiboost genom en kvällspromenad och lite kvällste tillsammans med två av mina absolut bästa barndomskompisar.

Vi har hängt ihop sedan lekis och även om vi gått olika utbildningar och bott i olika städer, har vi alltid lyckats att hålla kontakten. Vi har det så där gott att även då man inte alltid hinner höras/ses på några månader, så känns det aldrig som det när vi ses. Då är det som att det var igår vi träffades. 

Så men nu, tillbaka till trädgården. 

Det händer mycket i trädgården nu, det blommar lite varstans och efter att ha haft trädgård i sex år så börjar den nu bli lite så som man tänkte när man började plantera många av de växter som nu frodas i vårt uterum. Den rabatt jag ska visa ikväll,  har varit lite stökig, den har inte velat sig riktigt och vi har inte fått kläm på hur vi vill ha det. Eller till vad. Men nu börjar det likna något. Och den är väldigt härlig tycker vi. Dock fortfarande under process, men så är det väl alltid....

I rabatten trängs bl a vit löjtnantshjärta, den lila bollvivan och akleja med vit pion, alunrot och ormbunke. Och två olika sorters funkia tillsammans med höstsilverax och diverse nävor. 

RABATTEN I HELFIGUR



NÅGRA PRAKTEXEMPLAR PÅ NÄRA HÅLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar