onsdag 17 augusti 2011

Härliga rivstart

Mitt jobb startar alltid med ett VRROOOOMMM. En riktig rivstart som lämnar svarta märken i sommarlovsasfalten. Ingen varmkörning eller  fin uppväxling från ettan till tvåan till trean osv. Nej nej nej -  i med gasen i bott -  å så iväg!

Återigen (det känns som att jag gör det ofta här, antagligen en av anledningarna till varför jag skriver denna blogg) är att reflektera över detta och rannsaka sig själv en gnutta. Ska man gnälla över det faktum att man känner sig som en urvriden trasa när man kommer hem? För antagligen så gillar man ju detta, annars hade man ju inte gjort detta karriärsvalet i livet? Ja så är det nog.

Shit!!! det händer massor nu, massor av planering, möten med massor av människor, bestämma saker, fixa saker och ja...fullt ös! Och återigen kan jag bara säga åh så kul. Ingen dag är den andra lik. Allt är väl kanske inte dökul men ändå  -  det händer grejer och det händer olika saker hela tiden. Det gillar jag. Kanske en av de saker jag gillar mest. Att det händer grejer. Så  det är nog egentligen en väldigt glad urvriden trasa här hemma.

Det är bara att hänga med och på med säkerhetsbältet! Höstterminen är igång! ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar