måndag 22 augusti 2011

Helgresume å så är det måndag kväll

Lite blandat kompott helt enkelt i dagens blogginlägg.

För det första måste jag ju berätta att jag nu äntligen fått en av de saker jag önskat mig länge i lördags:  rosa Tretorn gummistövlar. Så nu är jag laddad inför hösten. Tack mamma & pappa! :-)


En av de bästa sakerna med att fylla år nuförtiden är att man nuförtiden man nu kan unna sig att önska sig lyxgrejer, saker som bara är till för en själv. Inga strykjärn, inga stekpannor ( visserligen behövs det inte i vårt hem eftersom min man har en förkärlek för stekpannor...vi har fyra....) utan bara kul saker. Roliga onödiga heminredningsgrejer som vacker vas, muffinshållarfat, en ny snygg brun väska, en  röd poncho och en svart klocka. Saker som man kan klara sig utan men som känns så kul att få. Ren lyx.

Visst, det finns säkert många andra grejer som man borde önska sig, nyttiga saker men.... Jag gillar att vara PIIIIP  år och bara önska mig sådant som man inte alltid går och köper sig men som bara är till mig.   Så TACK för roliga presenter! Å självklart TACK till alla andra för fina gratulationer!




Igår söndag hade vi en skön dag som innehöll en lång skogspromenad och picknick med goda vänner. Naturen är helt fantastisk.

Barnen var jätteduktiga, lite lek och spännande upptäckter under vägen så är det inga problem att gå.... eller jo ...några bryt blev det ju under promenadens gång men ett litet Ballerinakex kan lösa det mest ;-) 



Å idag är det måndag. Jobbmåndag. That´s it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar