lördag 27 augusti 2011

Laddar för kräftskiva

Vi har ätit kräftor två gånger tidigare i år men idag är den första riktiga kräftskivan. Kräftskivan ska vara hemma hos mina föräldrar tillsammans med lillasyster med familj och med min moster o morbror och två kusiner med respektive. Å med det här gänget brukar det aldrig bli tråkigt så det ser vi fram emot!

Innan jag nu ska hoppa in i duschen tänkte jag avlägga lite trädgårdsrapport. Idag tänkte jag visa vår söta vita klematis och makens tomater. Klematisen är ny för i år, liten och näpen med små små vita blommor. Kraftigt växtsätt och den har blommat länge. En fint komplement till våra rosa/aprikosa rosor... och tomaterna som min man planterat i detta land..... Tomaterna är nu på g. Vi får bara hoppas att de hinner bli röda innan det blir för höstigt. Även om de känns lite malplacerade i roslandet så måste jag ju erkänna att förutom att tomater är min favoritgrönsak så är det väldigt gulliga.


 SÖT KLEMATIS




MAKENS KÖRSBÄRSTOMATER


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar