onsdag 31 augusti 2011

Musik påverkar insats

Jag har precis varit på spinning. Jag gillar spinning och mår bra av det, dessutom har jag en gammal krigsskada i höften ( hmm... graviditet, ålder och fotboll snarare....) som mår alldeles toppen av lite spinning med jämna mellanrum. 

Spinning ger mig en kick, speciellt om det är rätt musik.

Rätt musik, kul musik, helst dansmusik, är avgörande. Ledaren också självklart, men musiken är ändå viktigast.

Idag har jag varit på ett riktigt downpass. Helt ärligt, passet  i sig var OK, mycket "stå och tugga" men musiken.... herreguuud!!!!!!! Jag höll allvarligt på att avbryta och gå därifrån. Och det brukar jag ALDRIG göra. Jag försöker alltid se det från den positiva sidan, det är ju ändå träning och man har kommit iväg och ja, allt det där men idag - NJET! 

Fast jag stannade kvar. Och nu sitter jag här, svettig visserligen, men irriterad. Skulle jag få höra Suspicious minds med Brolle en gång till idag så skriker jag. Jag lovar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar