tisdag 30 augusti 2011

Positiv överraskning

Vi köpte nya Dahlialökar i år efter som vi misslyckats med dem från förra året. Den ena sorten, cerise/gul spräcklig har jag visat för er tidigare, den har blommat kraftigt och länge. De andra två plantorna har varit segare. Den ena har det inte ens kommit knopp på än och den andra har det varit knopp länge... så länge att man tänkt att de inte hinner blomma förrän frosten kommer. Men i morse så stod där vita vackra dahlior. 

Pioner och Dahlior är nog mina favoriter. Nästan alla i alla fall, om jag nu måste bestämma mig för en favoritblomsort... men det måste jag inte va´, inte egentligen.... men OK, idag då : idag är min favoritblomma vår vita dahlia... och så får vi hålla tummarna för att vi kan vårda och ta hand om dessa dahliaknölar rätt i år....Det vore väldigt synd på så fina dahlior....men det har vi ju sagt förr... hmm....vi får kämpa.  Men idag njuter vi.

TJUSIGASTE VITA DAHLIAN



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar