onsdag 16 november 2011

Ännu en härlig morgon



På fredag åker jag på SPA med min svärmor och mina svägerskor. Bara vetskapen om denna resa och helg gör att man slappnar av och inställningen till det mesta är coolig. Det ordnar sig för snart ska det bara skrotas runt i baddräkt, morgonrock och tofflor är mina paradord för tillfället ( inte så att jag går runt och säger det till allt och alla, snarare att det är ett mantra som går runt där inne i knoppen)

Denna veckan är annars en ganska full vecka med sena kvällar på jobbet. Idag är en sådan där dag som man åkte till jobbet supertidigt och kommer hem supersent. Fullt ös och mycket att hålla koll på. Men det är OK för snart är det lugn som gäller.  

Mitt harmoniska livstillstånd mår ju inte sämre av de vyer man mötts av på vägen till jobbet, eller inte på vägen till jobbet, snarare på vägen till bilen i garaget.... Men men, det är kallt och halkigt men å så vackert. Förutom de frostnupna växterna som är söta i sig bildas det otroligt vackra mönster av spindelväv och vattendroppar i trädgården.  Favoriten i dag är vattendropparna på Tujahäcken. Njutbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar