torsdag 24 november 2011

Mys i fåtöljen på sena kvällen

MYSIGT JUST NU

 * Sitter uppkrupen i fåtöljen i stora rummet efter en mysig middag hos mormor och morfar. Mormor och morfar ville träffa farfar och tvärtom. Och oss så klart. Och vi dem. Mycket trevligt, det är alltid speciellt skönt att komma hem till sitt barndomshem en stund. Avkopplande på något vis.

* Det är farfars sista kväll hemma hos oss, han har bott hos oss i en vecka medan hans jobbat i stadens sjukhus. Det har varit väldigt roligt att ha farfar/svärfar här. Mysigt att ha honom i vardagen. Han är ett charmtroll, vårans farfar som han kallas, så det är inget problem alls att ha honom här... det skulle vara snarkningarna.... ;-)

* Och igår kväll var jag på bio med två av mina bästa vänner. Så jag har haft riktigt mysiga kvällar. 

* Har haft en toppen studiedag på jobbet. Lärorikt och inspirerande  - precis som det ska vara! Dessutom har jag toppenkollegor!

* Dessutom stundar advent och myspyssel hemma. I love. Det är det bästa när stakar, kransar, hyacinter, mossa och lingonris är på plats. Och julmusik på stereon...

* Att det är fredag i morgon och att det förhoppningsvis blir mys vid brasan med man och gossegrisarna. Huset är klart - det sista  för i år, sotar´n kommer i morgon. Dax för lugn och ro. 



TRÅKIGT JUST NU

* En av mina andra goda vänner skadade sig illa idag. Inte roligt alls. Största kramen!!! 

* Att farfar ska åka hem. 

* Att jag inte fått träffa min lillkärlek M på länge.

* Sörjer att man inte hinner fota så mycket i trädgården eller utomhus. Men får väl fota lite i helgen, det var länge sedan jag avlämnade någon trädgårdsrapport.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar